Monday, February 11, 2013

Apa yg dah berlaku sebenarnye nih?

Ermmmmmm.......

kenapa ye aku mulakan dengan 'errmm' bkn salam? ermmmm...Aslkm...

Haaiiihhh xde tempat nk protes terpaksa la protes kt sini.

hah? protes ape?

protes dgn hariz la...

sejak dua menjak ni aku tgk lain macam je dia. xkan la marah kt aku sbb aku g hospital dgn zaki sampai perangai berubah tp aku mmg rasa dia lain sgt la....

hah? lain macam mana?

lain la..kebelakangan ni ayat dia mcm pentingkan diri je, kadang2 kalau die nk ckp kn xfikir lgsg pn perasaan aku. main ckp je.

cthnye mcm ape wei?

cthnye kalo aku cakap......ape eh aku ckp kt dia smlm..emm..pasal liza nk tunang, then apa ntah dia balas kt aku..mcm ni lebih kurang ayt dia "dh tu apa kene mengena dgn u?" haa...lebih kurang la cukup la nk buat aku sentap..selalunya dia jarang ckp mcm tu, dia melayan je.

xkan la sebab aku g hospital dgn zaki dia hukum aku sampai macam tu skali? bukan aku p tgk wayg ke ape ke.

"perasaan ko je kot yana"

emm...aku rasa x, sbb dia mmg lain sgt xmacam dulu dh pn, skrg dia garang la, susah la aku nk ckp..kdg2 aku rasa dia nk aku dengar ckp dia, kehendak dia, apa yg dia suka je aku boleh buat, then mcm mna dgn apa yg aku suke? kehendak aku?

"ko xboleh la nk pentingkan diri yana"

mana ko tahu aku pntgkn diri? ce ckp apa aku yg aku dh buat? setakat xsuke die g main futsal n blik lambat? sbb tu je? sbb dia bekorban xg main futsal KADANG2 tu ke? kang kalo aku ckp lebih ko ckp aku mengunkit plak..ahhhhh xde2 aku nk ckp jugak.

"haa..ckp la pe die dh bt?"

kalo nk dibandingkan apa yg aku dh korbankn tu mmg xpadan sgt dgn yg dia berkorban xmain futsal kdg2 tu.
1. aku dh pun hilang Hak Istimewa aku sbg gf dia kt mana-mana laman sosial 
2. bercinta jarak jauh dgn dia yg aku tgk mcm xde sgt usaha pn nk datang jumpa aku semuanya main berserah pada rezeki je
3. aku consider dgn mak n abah siap tolong backup lg sbb dia xnk col n bgthu parents aku pasal hbgn kteorg
4. selalunya aku yg akan tunggu dia sampai berjam-jam kdg2 smpi aku tertdo tggu dia balik n semata-mata nk msg dgn dia

eeemm..ckpla takat tu...

"apa alasan ko ckp dia mcm tu?"

apa ko igt aku boleh ke nk borak dgn dia elok2 kt fb ke tweet, harapan. kalo die nk komen2 skali pn biasa sgt..xpayah komen n tweet pn xpe.

"penting ke suma tu bg ko, xpyh la nk over sgt org lain pn bercinta mcm budak2 je ko nih"

Bagi aku penting sbbnye aku bukan msg dgn dia 24j, dia pn ada keje sndri jgk nk buat, n bkn suke sgt nk msg aku kalo dia byk bende nk bt.aku pun sama, kalo xdpt msg n col sbb ada keje sekurang2nya da social network yg boleh eratkan kteorg. TP TIDAK bg hariz. dia xsuke. so masa apa yg ada utk aku n dia? nk dating time wekend? dekat plak aku dgn dia nk dating mcm org lain..

"emmmm...lg?"

yela...kn kteorg xbercinta mcm org lain jauh, nk jumpe ntah xthu bila sekurang-kurangnye lebihkn la masa utk aku..kdg2 aku mmg xkesah tp kdg2 aku jadi kesah sgt2..tp dia bukan peduli pn. katanya da rezeki nnt jumpe la..ko rasa kalo xusaha rezeki tu nk datang sendiri ke?

"betul jugak tu"

bg la sikit harapan nnt nk jumpe bln 5 ke nk dtg sini ke, kalo agak susah sgt nk sini xde duet biar aku je yg g sane aku keje aku boleh je berkorban apa la sgt kalau nk berkorban utk org yg kita syg.bg aku xde masalah pn. ni x aku nk pegi sane xbg suruh simpan duet la apa la..bg aku xbermakna la duet banyak tp hati aku xgembira buat pe...nk tggu dia usaha dtg jumpe aku xthu bila aku bley dpt ntah2 aku mati kempunan dulu kot. aku rasa kalo aku xpush dia mgkin aku xdpt jumpe die lgsg pn. yela dia pn xkesah aku tgk.

"yg pasal parent ko tu plak napa? dia kn blaja lagi?"

habes kalo blaja xkn xboleh nk col ckp dgn org tua aku, ckp je baik2..sedangkan mak aku dh bg ayat pn pn tp dia lah xredi la apa la. suruh col je bkn dtg rumah pn.itu pn xboleh ke? kenape ye dia slalu je bg alasan weih?

"ko bg la dia masa ntah2 dia pn byk mslh jugak tu"

aku mmg dh bg dia byk masa, sampaikan aku byk berubah semata-mata sbb dia, tp kalo dia xpandai nk hargai aku...emmm...aku rasa aku xubah mcm aku hidup sorang2 je.

"weeihhh apa yg ko ckp nih? ko sedar x ape ko ckp nih"

:( aku sedar apa yg aku ckp nih, aku rasa dia yg xsedar apa yg dia dh buat kt aku..aku bukan nk dia berubah ke ape aku cuma nk dia jadi LELAKI, jadi LELAKI yg betul ada kasih syg utk seorg perempuan yg betul2 syg, jadi LELAKI yg berani utk tegakkan hak dia, jadi LELAKI yg tahu mengatur hidup dia bukan mengharap pada takdir tanpa sebarang usaha. dia xsedar ke semua tu xsedar ke?

kalau la dia sedar, tolong berusaha...u..i xmnx banyak pn tolong la berusaha sket utk hbgn kita nih..sbb skrg i rasa u xbt pape utk hbgn kita u cuma berharap pada rezeki. mcm mna kita nk dpt rezeki tu kalo u sendiri xnk usaha? 

keterlaluan sgt ke salah i pada u? byk sgt ke dosa i pada u sampai u hukum i sampai mcm nih sekali? i cuma nk bahagia dengan u je. dan bahagia dlm erti kata i kita sama2 kne usaha bkn setakat mengharap pada rezeki kalau ada,ada kalau xde, xde..i harap u faham. maafkan i.

Yna........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment