Thursday, January 24, 2013

New Year New Hope

Salam MaulidurRassul..

Hari ni merupakan hari kelahiran Agung Nabi Muhammad SAW. allmadullillahh..aku masih lagi diberi peluang untuk bernafas hingga ke saat ini. namun keperitan tahun 2012 masih lagi aku rasai. harapan tahun ini moga-moga kehidupan aku lebih bersinar dan aku dapat apa yang aku mahukan.

Hingga ke hari ini aku masih lagi mencari diriku yang telah hilang sejak tahun lepas. bak kata org puteh 'lost', sesat dalam dunia sendiri. baru sekarang aku tahu betapa peritnya mencari sekeping note yg berwarna biru dan pelbagai wana lagi, exceli DUIT.

Sekarang aku keje biasa2 je, kira xpadan la dengan degree aku ada konon2nye boleh dapat gaji 3,4k sebulan dan boleh bg mak ayah sikit, malangnya aku xmampu untuk semua itu dengan masalah yg aku ada skrg xtahu la sampai bila aku boleh cari balik diri aku yg dulu. hurrmm..

incik Hariz pun dh xthn dengan perangai aku nih, semlm je dh meletus katanya die dah xpaham dengan diri aku skrg nih nk bt mcm mane, aku sendiri pn xtahu n xphm dh dengan diri aku skrg. Aku rasa lah kn sebabnye aku xdapat apa yg aku nak plus rasa rendah diri yg melampau kot..agaknye la ye.huhu

lepas nih memang dah xboleh merungut, xboleh mengadu, xboleh bukak mulut, mmg xboleh ckp ape-ape pasal xde keje ke, pasal mslh aku,mmg xboleh dh sebabnye nnt die xpaham n ckp aku ni paranoid sgt. mmg susah dh la lepas nih. demi nk jage hbgn kteorg terpaksalah aku tggungnye sorang2 n bt2 hepi dengan dia,layan dia mcm dulu2 tanpa ada masalah. terpaksalah sbb die pn xthn dengar aku merungut,salah aku jgk. tp kalo aku xshare dgn die aku nk share dgn sape lg.ye x?

alternatif lain, tulis je lah blog nih tentang apa yg aku rasa or berdialoq sendiri. aku tanya soalan aku yg kene jwb soalan tu sendiri. ape boleh buat nasib badan...dah la skrg rase nk lemas tp xde org yg nk tlg tarik tgn aku, terpaksa berusaha berenang dengan sendiri untuk menyelamatkan diri sndri..



tiada lain yg aku mohon Ya ALLAH..berilah aku kekuatan yg luar biasa utk menghadapi dugaan ini seorang diri. AMIN.





No comments:

Post a Comment